Osnovna škola Kistanje


OSNOVNA ŠKOLA KISTANJEKućni red
Na temelju članaka 58. i 118. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi („Narodne novine“ br. 87/08.,86/09.,92/10.,105/10.,90/11.,16/12.,86/12.,94/13. i 152/14.) članaka 23. i 175. Statuta Osnovne škole Kistanje, u suradnji s učiteljskim vijećem, vijećem roditelja i vijećem učenika, Školski odbor Osnovne škole Kistanje na svojoj 32. sjednici, održanoj dana 21. ožujka 2016. godine, donio je
O D L U K U
O KUĆNOM REDU
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se kućni red u Osnovnoj školi Kistanje (u daljem tekstu: Škola), kojim se propisuje način ponašanja učenika i radnika škole, roditelja/skrbnika/staratelja učenika te posjetitelja škole radi osiguranja ugleda, neometanog djelovanja škole i radi sigurnosti osoba koje ulaze i borave u prostoru škole te sigurnosti i zaštiti imovine škole.
Imenice radnik, učitelj, razrednik i učenik u tekstu označavaju oba spola.
Članak 2.
Kućnim se redom u Školi:
– utvrđuju pravila i obveze ponašanja u Školi, unutarnjem i vanjskom prostoru
– utvrđuju pravila međusobnih odnosa učenika
– utvrđuju pravila međusobnih odnosa učenika i radnika
– utvrđuje radno vrijeme
– utvrđuju pravila sigurnosti i zaštite od socijalno neprihvatljivih oblika ponašanja, diskriminacije, neprijateljstva i nasilja
– utvrđuje način postupanja prema imovini.
Članak 3.
Ova Odluka odnosi se na sve osobe za vrijeme njihova boravka u školskim prostorima.
Članak 4.
S odredbama ove Odluke razrednici su dužni upoznati učenike i njihove roditelje odnosno skrbnike.
Ova Odluka obvezno se ističe na vidljivom mjestu kod ulaza u Školu.
II. PRAVILA I OBVEZE PONAŠANJA U ŠKOLI, UNUTARNJEM I VANJSKOM PROSTORU
Članak 5.
Učenici, radnici Škole te druge osobe mogu boraviti u prostoru Škole tijekom radnog vremena Škole.
Članak 6.
U prostoru Škole zabranjeno je:
– pušenje
– nošenje oružja
– razbijanje i oštećenje školskog inventara i opreme
– razbijanje i oštećenje zgrade škole
– pisanje po zidovima i inventaru škole
– namjerno začepljenje odvoda i izazivanje poplave
– neovlašteno rukovanje rasvjetom i drugim uređajima i opremom
– bacanje izvan koševa za otpatke papira, žvakaćih guma i sl.
– unošenje i konzumiranje alkohola i narkotičnih sredstava
– unošenje sredstava, opreme i uređaja koji mogu izazvati požar ili eksploziju
– igranje igara na sreću i sve vrste kartanja
– unošenje tiskovina nepoćudnog sadržaja
– bilo kakvo nasilno ponašanje (fizičko i psihičko)
Učenici ne smiju bez odobrenja ravnatelja dovoditi u Školu strane osobe.
Svim osobama zabranjeno je dovoditi životinje u prostorije i okoliš Škole.
Članak 7.
Radnici i učenici Škole dužni su se kulturno odnositi prema roditeljima i drugim osobama koje borave u Školi.
Članak 8.
Učenici mogu boraviti u Školi u vrijeme određeno za nastavu i ostale oblike odgojno-
-obrazovnog rada.
Učenik je dužan doći u Školu najkasnije pet minuta prije početka nastave, a napustiti Školu najkasnije 15 minuta nakon završetka školskih obveza.
Članak 9.
Učenik je dužan:
– kulturno se ponašati za vrijeme boravka u Školi i izvan nje
– održavati čistima i urednima prostore Škole
– dolaziti uredan u Školu
– nakon dolaska u Školu odjevne predmete i osobne stvari odložiti na mjesto određeno za tu namjenu
– mirno ući u učionicu prije početka nastave i pripremiti se za rad
– tijekom nastave sjediti na mjestu koje je odredio razrednik ili predmetni učitelj
– u slučaju kašnjenja javiti se dežurnom učitelju ili učeniku
– uljudno se odnositi prema drugim učenicima, učiteljima i drugim radnicima Škole
– prijaviti svaki uočeni oblik nasilnog ponašanja učitelju
– tijekom nastave ne remetiti provođenje nastave
– tijekom nastave govoriti samo uz dopuštenje učitelja osim u posebnim oblicima rada.
Članak 10.
Na znak za početak nastave učenici su obvezni biti na svojim mjestima i pripremiti pribor za rad.
Učenik može svoje mjesto rada promijeniti samo uz dopuštenje razrednika.
Članak 11.
Učenici koji su zakasnili na nastavu, trebaju tiho ući u učionicu i ispričati se učitelju.
Svako neopravdano kašnjenje učenika na nastavu učitelj je dužan evidentirati.
Članak 12.
Tijekom nastave učenici ne smiju razgovarati, šaptati, dovikivati se, prepirati i šetati po razredu. Učenik koji želi nešto pitati ili priopćiti, treba svoju namjeru pokazati dizanjem ruke. Učenik kojega je učitelj prozvao, dužan je ustati.
Članak 13.
Na nastavi učenik ne smije koristiti mobitel, tablet, walkman i druge slične uređaje.
Članak 14.
Učenici imaju pravo na veliki odmor i male odmore između nastavnih sati. Mali odmor traje pet minuta, a veliki odmor 20 minuta.
Za vrijeme malih odmora učenici ne smiju napuštati zgradu, a za vrijeme velikog odmora mogu boraviti u okolišu Škole.
Članak 15.
U razrednom odjelu tjedno se određuju dva redara.
Redari:
– dolaze 10 minuta prije početka nastave, pregledaju učionicu i o uočenim nepravilnostima ili oštećenjima izvješćuju dežurnog učitelja
– pripremaju učionicu za nastavu, brišu ploču i donose prema potrebi nastavna sredstva i pomagala
– izvješćuju dežurnog učitelja o nenazočnosti predmetnog učitelja na nastavi
– prijavljuju učiteljima početkom svakoga nastavnog sata nenazočne učenike
– izvješćuju o nađenim predmetima učitelja, a predmete (knjige, bilježnice, olovke, odjeću, nakit i sl.) odnose dežurnom učitelju
– nakon završetka nastave posljednji napuštaju učionicu uz prethodnu provjeru ispravnosti učionice, oštećenja zidova, klupa, stolaca i ostaloga inventara te o uočenim oštećenjima izvješćuju dežurnog učitelja.
Članak 16.
Za vrijeme odmora jedan od redara obvezno mora biti u učionici i održavati red.
Svakog učenika koji se ne pridržava reda, redar je ovlašten prijaviti dežurnom učitelju.
Članak 17.
Redare iz članka 15.ovoga pravilnika određuje razrednik prema abecednom redu.
Članak 18.
Učenici mogu objedovati u holu i dvorištu Škole.
Za vrijeme objeda mora biti red i ne smije se bacati po podu hrana i otpad.
Nakon završenog objeda učenik je dužan ostatke baciti u koš.
Članak 19.
Učitelj je dužan:
– obavljati dužnost prema zaduženju i rasporedu koje daje ravnatelj i u skladu s pravilima struke
– dolaziti na posao 10 minuta prije početka radnog vremena
– u slučaju spriječenosti dolaska na posao obavijestiti o tome ravnatelja
– surađivati s ostalim djelatnicima škole i roditeljima
– redovito i prema rasporedu održavati individualne razgovore s roditeljima
– dežurati prema rasporedu koji odredi ravnatelj
III. PRAVILA MEĐUSOBNIH ODNOSA UČENIKA
Članak 20.
U međusobnim odnosima učenici:
– trebaju pružati pomoć drugim učenicima Škole
– trebaju dati primjeren savjet drugim učenicima u skladu s njihovim interesima
– dužni su omogućiti drugim učenicima da iznose svoje mišljenje
– trebaju informirati druge učenike o događajima u Školi
– ne smiju ometati druge učenike u učenju i praćenju nastave
– mogu predlagati osnivanje učeničkih udruga
– trebaju poštovati i njegovati spolnu ravnopravnost
– mogu ustrojavati razne oblike kulturno-umjetničkih, športskih i drugih sadržaja
Članak 21.
Međusobne sporove učenici ne smiju rješavati svađom i fizičkim obračunom, uvrjedama, širenjem neistina i sl.
U slučaju međusobnog spora učenici su dužni zatražiti pomoć razrednika ili dežurnog učitelja.
IV. PRAVILA MEĐUSOBNIH ODNOSA UČENIKA I RADNIKA ŠKOLE
Članak 22.
Učenici su dužni uljudno se odnositi prema učiteljima i drugim radnicima Škole.
Učenici su dužni pozdraviti radnike Škole u školskom prostoru i izvan njega.
Učenici su dužni ustajanjem pozdraviti osobu koja ulazi u učionicu za vrijeme nastavnog sata.
Članak 23.
Kod ulaska u Školu ili izlaska iz Škole učenici trebaju dati prednost starijim osobama.
Članak 24.
Učenici smiju samo uz dopuštenje ulaziti u zbornicu, ured ravnatelja, tajnika i voditelja računovodstva.
Kod ulaska u učionicu ili drugi prostor u kojemu se tada održava nastava, učenik prvo treba pokucati, a zatim tiho ući i priopćiti učitelju razlog dolaska. Zadaću zbog koje je došao, može obaviti uz odobrenje učitelja.
V. RADNO VRIJEME
Članak 25.
Radno vrijeme Škole je od 7,00 do 21,00 sati.
Članak 26.
Radnici su dužni dolaziti na posao i odlaziti s posla prema rasporedu radnog vremena. Način evidencije nazočnosti na radu određuje ravnatelj.
Članak 27.
Roditelji mogu razgovarati s učiteljima Škole u dane primanja roditelja ili u vrijeme koje odredi razrednik odnosno predmetni učitelj.
Članak 28.
Materijali se mogu unositi i iznositi za vrijeme radnog vremena, a izvan radnog vremena samo uz odobrenje ravnatelja.
VI. PRAVILA SIGURNOSTI I ZAŠTITE OD SOCIJALNO NEPRIHVATLJIVIH OBLIKA PONAŠANJA, DISKRIMINACIJE, NEPRIJATELJSTVA I NASILJA
Članak 29.
Radnici Škole u suradnji s učenicima dužni su se skrbiti za siguran boravak i rad u Školi.
Članak 30.
U Školi za vrijeme rada dežuraju učitelji.
Raspored i obveze dežurnih učitelja određuje ravnatelj.
Raspored dežurstava objavljuje se na oglasnoj ploči Škole.
Članak 31.
Mjesto i trajanje dežurstva određuje ravnatelj.
Članak 33.
Dežurni:
– odobrava ulazak u Školu roditeljima, skrbnicima i drugim osobama i o tome vodi evidenciju
– daje potrebite obavijesti građanima
– dežura prema rasporedu dežurstava
– nadzire red u školskim hodnicima i školskom dvorištu
– prati vladanje učenika za vrijeme odmora i užine.
Članak 34.
Dežurni vodi knjigu dežurstva.
U knjigu dežurstva upisuju se podatci koje odredi ravnatelj.
Članak 35.
Na mjestu dežurstva na vidljivom mjestu moraju se istaknuti brojevi telefona policije, vatrogasaca, hitne pomoći i Državne uprave za zaštitu i spašavanje.
Članak 36.
U Školi je svakome zabranjeno izražavanje diskriminacije na osnovi rase ili etničke pripadnosti ili boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, članstva u građanskim udrugama, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog naslijeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije.
Svatko tko kod drugih uoči postupanje suprotno stavku 1. ovoga članka, treba svoje saznanje priopćiti pučkom pravobranitelju.
Članak 37.
U Školi je zabranjen svaki oblik nasilja, izražavanja neprijateljstva, nesnošljivosti i drugoga neprimjerenog ponašanja.
Svatko je dužan upozoriti osobu koja protupravnim činjenjem krši zabranu iz stavka 1. ovoga članka.
Od osobe koja i nakon upozorenja iz stavka 2. ovoga članka nastavi s kršenjem zabrane iz stavka 1. ovoga članka, treba zatražiti da se udalji iz prostora protupravnog činjenja.
Ako se osoba ne udalji iz prostora protupravnog činjenja, svatko se treba za pomoć obratiti najbližoj policijskoj postaji.
VII. POSTUPANJE PREMA IMOVINI
Članak 38.
Radnici, učenici i druge osobe koje borave u Školi, dužne su se skrbiti o imovini Škole prema načelu dobroga gospodara.
Članak 39.
Radnici i učenici moraju se racionalno koristiti sredstvima Škole koja su im stavljena na raspolaganje.
Svaki uočeni kvar na instalacijama električne struje, plina ili vodovoda, grijanja ili drugi kvar radnici i učenici obvezni su prijaviti ravnatelju, tajniku, učitelju ili domaru.
Članak 40.
Nakon isteka radnog vremena radnici su dužni uredno pospremiti radne materijale, zatvoriti prozore, isključiti električne aparate i zaključati radne prostorije.
Članak 41.
Učenici su dužni čuvati udžbenike i druga obrazovna i nastavna sredstva, a knjige posuđene u knjižnici pravodobno neoštećene vratiti.
Članak 42.
Kod napuštanja školskog prostora radnici i učenici trebaju ponijeti svoje stvari.
Škola nije odgovorna za nestanak stvari osoba iz stavka 1. ovoga članka tijekom njihova boravka u školskom prostoru.
Članak 43.
Radnici, učenici i druge osobe odgovorne su za štetu koju učine na imovini Škole prema Zakonu o obveznim odnosima.
Članak 44.
Ukoliko su utvrdi da je štetu na imovini škole počinio učenik financijsku obvezu naknade štete će podmiriti roditelj ili skrbnik učenika.
Članak 45.
Postupanje prema odredbama ove Odluke sastavni je dio obveza radnika i učenika škole.
Svako postupanje radnika škole suprotno odredbama ove Odluke smatra se povredom radne obveze.
Učenik koji postupa suprotno ovoj Odluci odgovoran je prema općim aktima škole i nadležnom zakonu.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 46.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o kućnom redu od 13.02.2009. godine .
Članak 47.
Ova Odluka stupa na snagu danom objavljivanja na oglasnoj ploči Škole.
PREDSJEDNIK ŠKOLSKOG ODBORA:
Tomislav Bašić
Ovaj Odluka objavljena je na oglasnoj ploči Škole dana 22. ožujka 2016. godine.
RAVNATELJICA:
Sanja Marasović Stručić
Klasa: 003-05/16-01/02
Urbroj: 2182/1-12/1-3-08-16-01
Kistanje, 21. ožujka 2016. godine
Školske novosti
Kontaktirajte nas
Dragi roditelji, učenici i posjetitelji stranice,
Vaša pitanja, sugestije i komentari su nam važni. Pozivamo vas da nas kontaktirate putem priloženog obrasca. Naš tim će se potruditi da vam odgovorimo u što kraćem roku.
Telefon
022 763 600
Adresa
dr. Franje Tuđmana 80,
22305 Kistanje
ured@os-kistanje.skole.hr
Ispunite kontakt obrazac
Uneseni podaci koristit će se isključivo za ostvarenje komunikacije s pošiljateljem.