Učenici petih i šestih razreda Osnovne škole Kistanje, njih ukupno 49, u pratnji razrednica Mirjane Delonge, Ana-Marije Trevižan Vujčić, Ive Samohod, Gordane Sarić i Ane Ćato dana 23. travnja 2025. posjetili su nekoliko lokacija u sklopu terenske nastave.
Okupljanje i polazak ispred škole u 8,00. U ugodnoj vožnji i u dobrom raspoloženju stižemo na našu prvu lokaciju, Klis.

Vodič Filip je na zanimljiv način dočarao važnost kliške tvrđave tijekom proteklih stoljeća kako za hrvatski narod, tako i za brojne osvajače koji su se pokušali, a neki u tome i uspjeli, dokopati tog ključa prema zapadu. Učenici su naučili tko je sve osvajao tvrđavu, koje su strategije napada i obrane primjenjivane te kako je izgled same građevine utjecao na to. Obilazak tvrđave završava se edukacijom o oružju koje se koristilo tijekom stoljeća ratovanja te demonstracijom mačevanja i streličarstva u čemu su učenici osobito uživali.
Puni dojmova putujemo na novo odredište, antičku Salonu.

Nastavnica Ana-Marija učenicima predočava važnost lokaliteta na kojem je nastao grad, njegovu funkciju, njegovu arhitekturu i plan izgradnje dok nas provodi kroz ruševine nekad velebnog grada koji je doživio nesretnu sudbinu brojnih antičkih gradova u nestabilnim davnim vremenima. Učenici su najviše pod dojmom u amfiteatru kojeg povezuju s rimskim amfiteatrom u blizini Kistanja, Burnumom.
Nakon kratke pauze u restoranu Ino u Kaštelima i nakon ugodne okrepe nastavljamo prema Solinu. Posjećujemo Crkvu Gospe od Otoka koja je sagrađena na temeljima jedne od dviju crkvica koje je dala sagraditi kraljica Jelena, a u kojoj je pronađen i sarkofag same kraljice. Na mjestu gdje su krunjeni hrvatski vladari upoznajemo se s poviješću kršćanstva na ovim područjima. Potom se upoznajemo i s prekrasnim mozaikom u Crkvi sv. Obitelji koja je trebala biti bazilika. O samom nastanku i uređenju crkve saznali smo više od župnika.

Na kraju smo uživali u predivnoj prirodi uz rijeku Jadro te puni dojmova krenuli natrag prema Kistanjama gdje stižemo u kasnim večernjim satima.
Ana Ćato



















